Fonk interviewde ons over de rebranding van Greetz. Waarom de rebranding?
Design
Wees niet saai door alleen consistent te zijn
Als je merk alleen consistent is, wordt het saai. Je merk moet niet in de weg zitten van relevante communicatie. Een succesvol merk weet consistentie en relevantie te combineren. Deze merken zijn coherent, wat zoveel betekent als dat er een samenhang is tussen de verschillende uitingen.
Een logo als communicatie campagne
Een logo is een baken van herkenning, maar dat is niet het enige. Het logo kan ook communicatief ingezet worden, waardoor je altijd campagne voert.
Designpanel: Er gaat niets boven Groningen
Onze founder en creatief strateeg Alef de Jong geeft zijn professionele mening in het designpanel. Dit keer de nieuwe identiteit van Groningen.
Designpanel: Mahler Festival 2020
Onze founder en creatief strateeg Alef de Jong geeft zijn professionele mening in het designpanel. Dit keer het design van aankondigingsposters voor het Mahler Festival 2020.
Designpanel: Scheepvaartmuseum
Onze founder en creatief strateeg Alef de Jong is vast design panel lid en geeft ook zijn eerlijke en prikkelende mening. Lees hier over het nieuwe design voor het Scheepvaartmuseum.
Column: ‘Is het logo überhaupt ooit het belangrijkste brand image geweest?’
Paul Bailey, strategy director van de Londense branding design studio We Launch, stelde recent op Designweek.co.uk dat een bedrijf veel meer is dan alleen het logo. Bailey’s post op LinkedIn over de…
Wunder ontwikkelt het merk VISTA college
Het VISTA college is de nieuwe naam van de fusie tussen de twee grootste ROC’s in Zuid Limburg. Waarbij Wunder verantwoordelijk is voor de merkstijl en merkarchitectuur. Wunder x VISTA College Alef: “Dit is…
Logolab: de Banken van Nederland
Logolab, waar onze founder en creatief strateeg Alef vast lid van is, neemt in de logo’s van de Nederlandse Grootbanken onder de loep. In de tweede aflevering focussen we niet slechts op…
Logolab: het logo van Tesla
Dit keer neemt Logolab het Tesla logo onder de loep. Volgens CEO Elon Musk is het logo van Tesla niet zomaar een gestileerde T, maar een verwijzing naar de producten van het…