Juke_Wunder

JUKE: nieuwe huisstijl en digital design

De afgelopen tijd zijn we bezig geweest met de huisstijl en het digital design van de nieuwe muziekdienst JUKE. 

“Het was een mooie opdracht om de huisstijl van een nieuw Nederlands digitaal platform te ontwikkelen. De uitdaging zat er voor ons in om het digitale platform lokaal en persoonlijkheid te laten zijn. In het design zitten daarom vele handvatten om de service persoonlijker en gemakkelijker te maken. De gebruiker wordt geholpen bij het vinden van de juiste muziek, voor het juiste moment. Hierdoor is de gebruiker de ‘koning te rijk’.”

Juke
Één van de vele middelen ter introductie van JUKE

Een modern en coherent merk

Voor een digitaal platform, dat op vele verschillende devices en schermformaten gebruikt wordt, is het belangrijk dat er altijd relevant en consistent gecommuniceerd kan worden. Het logo van JUKE is daarom eenvoudig, krachtig en verhalend. Het iconische kroontje symboliseert dat de gebruiker de ‘koning te rijk’ is. Het is daarmee een communicatie-device dat vrijer gebruikt kan worden.   


Het kroontje is een waardevol extra communicatie-device waarmee JUKE verhalen kan vertellen. Een icoon dat bovendien altijd herkenbaar en actueel toegepast kan worden. Ongeacht de grootte of het platform waarop het gebruikt wordt blijft het herkenbaar.


De merkstijl zorgt er voor dat JUKE een herkenbaar, toegankelijk en persoonlijk merk is. Voor de marketingcommunicatie en verbeelding van de momenten, stemmingen en activiteiten in de app is gebruik gemaakt van inspirerende, toegankelijke en eigentijdse fotografie. Met de sprekende kleuren, inspirerende fotografie en handige tips toont JUKE dat het leven een stuk rijker is met de juiste muziek.

Inspirerende samenwerking

We waren in een vroeg stadium betrokken bij de ontwikkeling van JUKE. Samen met het team vanuit Talpa Radio en MediaMarkt hebben we structureel en constructief samengewerkt. Niet alleen met de marketeers van JUKE, maar met alle betrokken mensen.


Jon Hilbrants Managing Director van JUKE zegt hierover:

‘De samenwerking met Wunder was de definitie van een partnership. Ze denken mee, geven richting en zijn super creatief. Naast het feit dat zij onze business propositie zeer goed hebben weten te vertalen naar een herkenbaar merk zijn wij er ook van overtuigd dat deze merkstijl alle elementen bevat om de komende jaren een uniek merk mee te bouwen in de digitale muziekentertainmentmarkt.’


Lukas Pauka, Product Manager Music van Talpa Radio zegt hierover:

“Wunder heeft ons goed begeleid en gaven de juiste invulling aan een uitdagend strategisch merkvraagstuk. Ze weten als geen ander hoe je tot een unieke merkstijl moet komen en nemen je als klant mee in de keuzes die daarvoor gemaakt moeten worden.” 

Endorsement van de radio merken


JUKE is de gezamenlijke radio en muziekdienst van Talpa Radio en MediaMarkt. Uniek aan de propositie zijn de muziekredacteuren, zoals Edwin Evers en Armin van Buuren uit het netwerk van de Talpa Radio merken (538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica).

Juke_Wunder