Het merk voor persoonlijke aandacht
Het leven is een rode draad vol persoonlijke momenten
Mensen geven elkaar aandacht om relaties te bevestigen én te verrijken. Het leven zit vol met deze momenten van aandacht. Voor elk moment is Greetz er voor jou. Greetz helpt jou om aandacht te geven aan de mensen die je dierbaar zijn. Daarmee loopt Greetz als een rode draad door je leven. Op dezelfde manier loopt de rode lijn – als het verbindende en herkenbare merkelement – door alle communicatie.
Evolutie van het postzegel logo
Het logo blijft door de postzegelvorm een herkenbaar merkelement. Het symbool in de postzegel heeft meerdere betekenissen. Het is een hartje met een omhelzing die past bij de belofte ‘betekenisvolle relaties verrijk je met Greetz’ en de essentie: ‘persoonlijke aandacht’. Ook is de letter ‘G’ van Greetz subtiel verwerkt in het symbool. Naast het beeldmerk staat de naam Greetz in een stevige typografie.
Typografie met karakter
Typografie is essentieel voor de merkstijl van Greetz. Er zijn twee verschillende lettertypes; Galano Grotesque en het custom Greetz Script: Moontime for Greetz. De Galano Grotesque is een krachtige en solide letter die helder en stijlvol communiceert. De Greetz Script zorgt voor speelsheid in de uitingen en benadrukt het persoonlijke, handgeschreven karakter van de producten en diensten. De scriptletter is in samenwerking met Monotype volledig aangepast, zodat de letter past bij de merkuitstraling en praktisch in gebruik is. De letter bestaat uit een aantal extra varianten, waaronder de mogelijkheid om de lijn aan het begin of aan het eind van de letter te verlengen.
Greetz claimt de kleur rood
Het Greetz merk was altijd kleurrijk, maar daardoor ook divers en minder herkenbaar. Nu is kleur een belangrijk onderdeel binnen de merkstijl. De primaire kleur rood is merkeigen en kenmerkend voor Greetz. De secundaire en tertiaire kleuren zorgen voor een veelzijdige en dynamische identiteit.