Tijdschrift.nl het platform voor digitaal lezen van de ruim 75 beste Nederlandse tijdschriften en artikelen. We hebben dit merk geholpen met een nieuwe verantwoordelijk voor de merkstrategie, merkstijl en het digitale design van Tijdschrift.nl.
Waarom de keuze voor Wunder
Aan de keuze ging geen uitgebreide bureauselectie of pitch vooraf. Op basis van een aantal goede gesprekken is ervoor gekozen om de rebranding bij strategisch designbureau Wunder onder te brengen. Simon van der Wiel, Director Consumer & Trade Marketing zegt hierover:
“We hebben een keuze gemaakt voor Wunder op basis van hun expertise en ervaring. Wunder is een bureau met visie en heeft de juiste mix van strategie, creativiteit en flexibele aanpak. Naast de expertise heeft hun ervaring met andere opdrachtgevers ons overtuigd.”
Alef reageert:“Wij zijn trots dat we voor Sanoma werken aan één van haar belangrijke digitale services, met een geweldige potentie. Dit is een opdracht die heel goed bij ons bureau past, omdat strategie, merkstijl (logo & huisstijl) en digitaal design samenkomen.”
Het merk Tijdschrift.nl
In de zomer moet het nieuwe merk gelanceerd worden. Tom van Rooijen, Product Manager Digitaal Lezen zegt hierover: “We werken sinds eind vorig jaar aan de hand van korte sprint aan deeltrajecten. Zo hebben we de strategie, merkstijl en het platform herontwikkeld. Elke fase ronden we af met een klanten onderzoek, waardoor we in de zomer een nieuw Tijdschrift.nl kunnen lanceren dat zich in tests al bewezen heeft.
De uiteindelijke case
Je leest hier de aankondiging van de samenwerking met Tijdschrift.nl, we hebben deze case inmiddels opgeleverd. Hier onder een aantal beelden van de vernieuwde merk- en huisstijl. Ben je benieuwd naar de gehele case? Kijk dan hier: https://wunder.nl/portfolio/tijdschrift/