Het ultieme tijdschrift dat altijd actueel en voor iedereen anders is.
Probleem
Het lezen van een tijdschrift was lange tijd een populaire manier om te ontspannen en vrije tijd te besteden. Tegenwoordig zijn hiervoor veel meer opties: sociale media, artikelen lezen via Blendle, boeken luisteren via Storytell, muziek of een postcast luisteren via Spotify. Het aantal vaste abonnees van tijdschriften loopt terug en Sanoma Nederland (nu DPG Media) heeft daarom ingezet op digitalisering van zijn content. De ambitie? Tijdschrift.nl wordt de Nederlandse marktleider voor digitaal lezen van tijdschriften en artikelen.
Strategie
Met Tijdschrift.nl heb je altijd iets te doen. Op vakantie, onderweg in het openbaar vervoer of thuis op de bank heb je direct toegang tot de nieuwste trends, actuele mode, tips over auto’s, tv-programmering of reisverhalen. Tijdschrift.nl heeft de exclusieve content van alle magazines en tijdschriften van DPG Media en daardoor een unieke uitgangspositie.
Creatief concept
Het ultieme tijdschrift. Geen droog technisch merk of app. Het ultieme tijdschrift, waarbij de lezer de hoofdredacteur is van zijn eigen tijdschrift. In het hart van het logo staat een ‘online knop’, want Tijdschrift.nl is altijd en overal beschikbaar. Het merk heeft het design van een modern tijdschrift met heldere aansprekende elementen. Er is veel ruimte voor variatie én kleurgebruik, want het ultieme tijdschrift is actueel en voor iedereen anders.
Resultaat
Tom van Rooijen, productmanager digitaal lezen kan nog niet zeggen wat het resultaat is omdat de app nog maar net gelanceerd is. “Wat we wel kunnen zeggen is dat we aan de hand van korte designsprints de strategie, merkstijl en het platform herontwikkeld hebben. Elke fase is afgerond met een klantenonderzoek, waardoor we een nieuw Tijdschrift.nl lanceren dat zich in tests al bewezen heeft.”