Wunder opgericht: wij bedanken onze inspiratiebronnen en leermeesters

“We are standing on the shoulders of giants”

Na te hebben gewerkt bij gerenommeerde bureaus voor design, naamgeving en merkstrategie starten Menno van Waardhuizen en Alef de Jong strategisch designbureau Wunder. In een paginagrote advertentie in Adformatie en MarketingTribune bedanken ze hun voormalig werkgevers. Want: “We zijn ze oprecht dankbaar. We kregen de ruimte en het vertrouwen om te experimenteren, te leren en om voor mooie merken te werken. Onze visie is gescherpt, we zijn klaar om het op onze manier te doen, op de Wunder manier”.

#Wunder_bedankt

Alef de Jong, creatief strateeg Wunder: “De afgelopen tijd trokken we het land in om onze helden, leermeesters en inspiratiebronnen te bedanken. We hebben nog lang niet iedereen bedankt, dus gaan we door. Waarom? ‘We are standing on the shoulders of giants’, zonder deze ‘reuzen’ waren we nooit Wunder begonnen. Zij hebben ons geïnspireerd en deels gemaakt tot wat we nu zijn. De tijd is daar om het zelf te doen. Op onze manier.”

De bedank-actie van Wunder is te volgen via #wunder_bedankt.

Designbureau Wunder start officieel 1 juni aanstaande, maar werkt al hard aan de rebranding van Pour Vous en Cordaan. Daarnaast biedt Wunder design- en communicatieondersteuning aan Team Giant-Shimano en Telfort.

Wunder: daar waar branding, communicatie en design elkaar raken

Wunder, creatief geleid en strategisch gedreven, werkt op het snijvlak van branding, communicatie en design. Menno van Waardhuizen is strategisch creatief en Alef de Jong creatief strateeg. De combinatie moet zorgen voor doelgerichte creativiteit. Ultiem doel is mensen verwonderen met fascinerend werk.

Van Waardhuizen, strategisch creatief Wunder: ‘We werken als team aan doelgerichte, creatieve oplossingen. Vanuit dezelfde visie met een andere achtergrond. De opdrachtgever heeft een dedicated team aan tafel, dat strategisch en creatief mee én vooruit denkt. We geloven in een organisch proces. Wunder werkt niet voor, maar met klanten. Het proces is open en de uitkomst communicatief en interactief.’

wunder mark illustration
Menno van Waardhuizen en Alef de Jong

Van Waardhuizen en de Jong ontmoeten elkaar in 2008 bij designbureau Koeweiden Postma. Daar werken ze samen voor verschillende opdrachtgever, zoals a.s.r., Hoteschool Den Haag, KPN en Super Cerame en zitten ze in het Management Team. In 2012 vertrekken ze samen naar  PROUDdesing. Bij dit bureau zetten ze de Brand Design-discipline op. Na 1,5 jaar bij PROUD gaan ze nu hun eigen weg.