Het logo van CliniClowns is een medium om verhalen te vertellen en te communiceren.

Probleem

CliniClowns is in de afgelopen 20 jaar uitgegroeid tot een betrouwbare partner in de zorg. Het oude logo van CliniClowns verbeeldt een glimlach in een ziekenhuisbed en past niet meer. CliniClowns doet veel meer: speelt op dagcentra voor kinderen met een beperking, in verzorgingstehuizen voor dementerende ouderen of via de CliniClowns app.

Creatieve strategie

Een CliniClown is niet zomaar een clown. Het is een professional die oprecht contact maakt door middel van verbeeldingskracht. Met de juiste verbeelding kan ook het merk CliniClowns verhalen vertellen, verrassen en relevant zijn. Altijd en op elk moment.

Creatief concept

De interactie die tot stand komt door de verbeelding van de Clown, is de inspiratie van de merkstijl. Door die verbeelding wordt de clownsneus en dus het logo een communicatiemiddel, waarmee CliniClowns verhalen kan vertellen. Een solide basis die ruimte geeft voor een persoonlijke noot of een speelse twist.

Resultaat

Creativiteit en verbeelding is verankerd in het merk CliniClowns. Bij het logo van zo’n organisatie horen geen strikte regels en richtlijnen. In plaats daarvan hebben we medewerkers in workshops uitgedaagd en geleerd om te tekenen, en actief invulling te geven aan het merk en logo van CliniClowns.
Medewerkers en vrijwilligers weten het verhaal van CliniClowns nu beter te vertellen én ze doen dat ook actief.

“Wunder weet een organisatie te inspireren en voegt waarde toe.”

Marketing Manager Communicatie CliniClowns