Entertainmentplatform RTL XL verbindt gebruikers met een dynamische en adaptieve merkstijl.
Probleem
RTL XL is het video on demand (VOD) platform van RTL Nederland. Wat het mist is een duidelijk karakter. Met de opkomst van internationale VOD-platformen zoals Netflix, Apple TV en Amazon Prime verschuift lineair naar digitaal kijken. RTL is ook digitaal een relevante speler met meer dan 300 films en 1.000 programma’s van 7 ‘zenders’ aangevuld met unieke content van zijn eigen vloggers en YouTube-sterren. Om kijkers te binden heeft RTL een sterk merk en platform nodig als centrale hub voor al zijn content.
Strategie
RTL XL is een entertainmentplatform dat de gebruiker verbindt met sterren, programma’s, sponsoren en andere kijkers. Elke gebruiker heeft direct toegang tot zijn persoonlijke en relevante content. Geen generiek ‘uitzending gemist’ voor 16 miljoen kijkers, maar 16 miljoen unieke entertainmentplatformen.
RTL XL verbindt.
Creatief concept
De verbinding is letterlijk vertaald naar een dynamische lijn waarmee je alles kunt maken. Van logo, communicatiedevice en iconen tot spot-oplossingen voor de adverteerder. De eenvoud van de visuele stijl zorgt ervoor dat deze adaptief en dynamisch is en mee kleurt met de gebruiker en adverteerder. Zónder daarbij eigenheid te verliezen.
Resultaat
RTL XL heeft nu een eigen herkenbaar gezicht, het aantal downloads is enorm gegroeid en miljoenen tevreden gebruikers. Voor dit project is fijn en nauw samengewerkt met het interne team van RTL XL en Triple, die verantwoordelijk is voor de realisatie van het digitale platform.
“Wunder creëerde een moderne verhalende merkstijl die geschikt is voor al onze mediaplatformen.”
“Apps en merken moeten een eigen digitale persoonlijkheid hebben. Omdat mensen gewoon liever met een persoonlijkheid omgaan dan met gewone, koude technologie.”