Nederland is in Korea heel succesvol begonnen en daarom zien we veel interviews met medaillewinnaars. Op hun muts prijkt het embleem/ logo van TeamNL. Een complexe en fragiel uitgevoerde tulp die de eenvoud…
Design
Visie op de grafische branche: print hoeft niet statisch te zijn
Het tijdschrift Graficus interviewt onze creatief strateeg en medeoprichter Alef. Hij geeft zijn visie op de grafische branche. ‘Als je echt iets bijzonders in print creëert en je stopt dat in de…
Wunder x Vektis: rebranding
Wunder is verantwoordelijk voor de rebranding van Vektis. Hét business intelligence centrum voor de zorg. Na een bureau oriëntatie hebben zij gekozen om hun strategie en designvraag bij strategisch designbureau Wunder onder…
We ontwikkelden een nieuw merk voor Enexis: Enpuls
Tijdens het FD Energie Debat op woensdag 12 oktober heeft Enexis bekend gemaakt dat het een nieuw bedrijfsonderdeel heeft opgericht, dat zich ten doel stelt de energietransitie te versnellen. Globrands en Wunder…
Tijdschrift voor Marketing: SOS International x Wunder
‘We raakten onze identiteit kwijt, concullega’s begonnen op ons te lijken’ Eind vorig jaar paste hulpverleningsorganisatie SOS International zijn merkstijl aan na een heroriëntatie op de eigen organisatie, markt en strategie. Samen…
Het merk is het medium
Merken worden steeds dynamischer. Vooral de laatste jaren zien we steeds vaker merken met een flexibele visuele identiteit. Al in 1981 kreeg MTV een logo, waarvan de inhoudt kon veranderen. Het was…
Merken: Team Blanco of Blanco Brand?
Team Blanco of Blanco brand? Een merken team of een merk? Omdat de Rabobank de schandalen in de wielersport zat was heeft het in oktober 2012 aangekondigd de stekker uit de Rabobank…