Talpa Network maakt een vuist en verdient daarbij een krachtige merkstijl.
Probleem
In 2017 zijn Talpa Media, SBS Broadcasting, SkyRadio Group, 538 Group, Persbureau ANP, Vakantieveilingen.nl en Social 1nfluencers samengevoegd tot één nieuw bedrijf. Talpa Network.
Het nieuwe bedrijf heeft meer dan 25 multimediale merken en vele media-activiteiten zoals lineaire tv, Video On Demand (VOD), een YouTubekanaal, radio, digitale muziek, online retail, games en influencer marketing.
John de Mol kondigt bij de lancering aan dat het met Talpa Network een vuist maakt tegen de grote buitenlandse techgiganten als Facebook, Amazon, Netflix, Google en Alibaba. Hiervoor is het op zoek naar adverteerders, partners en toptalent.
Strategie
Talpa Network is de centrale hub voor adverteerders, partners en medewerkers. De merkstijl moet net zo logisch en eenvoudig zijn als samenwerken met Talpa Network. Alle drempels worden weggenomen en een communicatiemiddel of Keynote-presentatie is in een paar klikken te maken. Zo zorgen we voor een snelle introductie en integratie van het nieuwe Talpa Network.
Creatief concept
Net als via zijn mediakanalen zet de merkstijl van Talpa Network adverteerders, sterren en programma’s in de spotlight. Geen grids of zinloze regels, wel 3 heldere spelregels:
De spotlight is hét krachtige visuele icoon aangevuld met een communicatief beeld en korte kopregels.
Zo kun je 1-2-3 een uiting maken en communiceren. Zo simpel en krachtig kan het zijn.