De snelst groeiende dodelijke ziekte verdient jouw steun!
Probleem
Alzheimer is de snelst groeiende dodelijke ziekte. Het is onduidelijk hoe Alzheimer ontstaat of wat je eraan kunt doen. Bij het grote publiek is de ernst onvoldoende bekend. Hierdoor ontbreekt de urgentie om te geven. Zonde, want het Alzheimer Centrum Amsterdam doet veelbelovend en baanbrekend onderzoek.
Het bedrijfsleven heeft daarom Team Alzheimer opgericht om geld op te halen voor onderzoek. Young professionals van deze bedrijven ontwikkelen hiervoor initiatieven waarvan Alzheimer Socks de bekendste is. Daarnaast komt er een campagne om fondsen te werven. Al het geld gaat naar onderzoek. Maar hoe maak je het publiek dan bekend met de urgentie?


Strategie
Elk kwartier komt er een nieuwe patiënt met Alzheimer bij. Te weinig mensen zijn zich bewust van de ernst. Team Alzheimer gaat daarom veel meer over de urgentie communiceren door gebruik te maken van ieder ‘contactmoment’. Je koopt bijvoorbeeld sokken en op het label staat een boodschap.


Creatief concept
Aan het logo van Team Alzheimer is een boodschap gekoppeld. We roepen je op om Team Alzheimer te steunen en vertellen confronterende feiten over de ziekte. Als mensen de noodzaak voelen, zullen ze ook eerder geld doneren of sokken kopen. En gaat het geld naar onderzoek. Want alleen zo kunnen we de slopende ziekte stoppen.




