RS Finance is een zeer ondernemend accountantskantoor. Het kantoor groeit jaar op jaar, ondanks hoe het er uitzag. Het logo, website en communicatie passen namelijk niet meer bij het persoonlijke en innovatieve bedrijf. Daarom hebben ze Wunder gevraagd om te helpen bij de rebranding. Het resultaat is een nieuw merk dat in de smaak valt. Bij de eerste presentatie van de nieuwe merkstijl merkte CEO Arjan Schipperus op: “Ik wil eraan likken.”
Uitgesproken visuele identiteit
Strategisch designbureau Wunder tekent voor deze rebranding en ontwikkelde een nieuwe merkstrategie, positionering, visuele identiteit en website.
Alef de Jong, founder en merkstrateeg van Wunder zegt hierover: “RS Finance is een heel mooi en uniek accountantskantoor, maar dat zag je aan de buitenkant te weinig. We hebben het flink afgestoft, gesprekken met de directie, klant en medewerkers gevoerd en boven water gekregen wat ze echt bijzonder maakt. Dit hebben we verwoord in een inspirerend merkverhaal en uitgesproken visuele identiteit. “
De visuele identiteit weerspiegelt het proactieve karakter van het kantoor. Het is ook zeker geen typisch accountantskantoor. Bij RS tref je geen stoffige mannen in pak aan. Maar ondernemende adviseurs die de moderne ondernemer aanspreken vanuit dezelfde ambitie, waarden en in dezelfde taal. Dit was ook de basis voor het uitgesproken design en ambitieuze pay-off: Let’s be better.
Echt onderscheidende keuze
RS Finance heeft Wunder gevraagd om de rebranding te verzorgen.
Arjan Schipperus, Founder en CEO van RS Finance zegt daarover: “Wunder heeft ons betrokken bij het onderzoek en ons uitgedaagd om echt onderscheidende keuzes te maken. Onze identiteit is perfect vertaald in woord en beeld en voelt als een nieuwe jas die heel goed zit. De nieuwe branding is bij onze klanten ook erg goed ontvangen, we krijgen er veel en zeer positieve reacties op.”
Wendy Grootscholten, verantwoordelijk designer en Art Director vult aan: “De marker past bij de merkwaarde ‘persoonlijk’ en legt de focus op wat goed gaat of waar kansen liggen. RS Finance durfde ook te kiezen voor uitgesproken typografie én de opvallende neon groene kleur. Dat vraagt om lef. Het no-nonsense design past heel goed bij wie ze nu zijn.”
AI fotografie
Een van de waarden van RS is ‘Innovatief’ en RS past nieuwe technologie in een vroeg stadium toe. Dit was ook de inspiratie voor de fotografie, die gecreëerd is in samenwerking met fotografie agency Underpromise en fotograaf Sander Coers.
“Het is mooi om te zien hoe RS Finance innovatie binnen de fotografie omarmt.” aldus Sander.
Het experiment van AI generated fotografie levert een aantal vernieuwende, iets vervreemdende beelden op die goed passen bij het grensverleggende en speelse karakter van RS Finance.
RS Finance – Let’s be better
RS Finance bestaat 10 jaar en is gegroeid van een ambitieus boekhoudkantoor naar een accountantskantoor met meerdere vestigingen in de randstad, Curaçao en Belgrado. De ambitie om het beter te doen is gebleven.
RS staat voor Rock Solid, ook wel steengoed. Dat is de lat, bij alles wat ze doen. Of het nu gaat om een maandafsluiting, de relatie met een klant, een collega helpen of werken en sporten tegelijk. Bij RS Finance doen ze het goed, steengoed.
Dit vragen ze ook van hun klanten.
Vandaar de pay-off; let’s be better!
Bekijk de case over rebranding van RS Finance.