De liefde voor kamperen en reizen zit verstopt in de naam Camptoo, het logo en de huisstijl.
Probleem
49 weken per jaar staan er meer dan 75.000 caravans en campers ongebruikt stil. Zonde, want er zijn veel mensen die hiermee met vakantie willen. De Europese start-up Deelit heeft een online platform en service ontwikkeld om op een betrouwbare en veilige manier te bemiddelen tussen eigenaar en huurder. De uitdaging? De vaak iets oudere, minder digitaalvaardige eigenaren overtuigen hun bezit te verhuren aan jongere vakantiegangers.
Strategie
Er zijn grote verschillen tussen eigenaren en huurders. Wat ze delen is de liefde voor reizen en kamperen. In de merkstrategie, naam en visuele identiteit staat daarom het plezier van kamperen centraal.
De naam Deelit is te instrumenteel. Wunder ontwikkelde de betekenisvolle en inspirerende merknaam Camptoo. Een naam die de gebruiker oproept om ook te gaan kamperen. Hiermee vertelt Camptoo de essentie van het merk.
Creatief concept
Reizen en kamperen staan centraal in de naam, het logo en de huisstijl die geïnspireerd is op de borden langs de snelweg. De merkstijl valt op en helpt mensen op weg naar leuke verrassende plekjes.
De service van Camptoo is zo duidelijk als de verkeerborden onderweg en zo universeel als de pictogrammen op de camping. Dit is de inspiratie voor het logo, dat dynamisch is en zich aanpast aan de content van een communicatiemiddel. Zo start het vakantiegevoel al bij het zien van de communicatie van Camptoo.
Resultaat
Camptoo is in 2016 gestart in Nederland en ondertussen in meerdere Europese landen marktleider. En bovendien actief in Australië: het camperland bij uitstek. De successen van Camptoo bleven niet uit: Camptoo is uitgeroepen tot een van de meest beloftevolle technologie-start-up (Deloitte Fast 50).